Udlejning

Lejebetingelser

  • Ved leje af forsamlingshuset betales der et depositum på kr. 500,00, som modregnes i lejen.
  • Ved afbestilling af forsamlingshuset mindre end 3 mdr. før leje, vil den ikke blive betalt tilbage, med mindre at huset bliver genudlejet.
  • Lejeaftale og reservation er ikke gældende før depositum er betalt kontant eller indsat på udlejers bankkonto.
  • Aftale om udlevering af nøgle, samt tidspunkt for hvornår lokalerne skal være ryddet, træffes i forbindelse med udlejning. 
  • Lejer modtager huset rengjort og klar til opstart og brug, af samtlige faciliteter, køleskabe, frysebokse, opvaskemaskine, køkkengrej osv.
  • Det forventes at borde, stole, inventar mv. behandles med omtanke således at også den næste lejer kan holde sin fest i pæne omgivelser.
  • Musik for åbne vinduer og døre må jf. politivedtægten ikke finde sted, dette også af hensyn til naboerne.
  • Fyrværkeri må kun anvendes efter tilladelse fra politimesteren.
  • Når depositum er betalt, har man accepteret forsamlingshuset lejebetingelser.

Når huset forlades skal følgende være i orden:

  • Bordene rengjort på plads under scenen
  • Stolene stables
  • Porcelænet på rette plads i skabene
  • Lysestager skal rengøres for stearin
  • Gulvet i salen skal fejes
  • Gulvet i køkken vaskes
  • Affald i affaldscontainer
  • Tomme vinflasker lægges i flaskecontainer
  • Der slukkes for fryser på loftet
  • Alle udvendige døre låses og vinduer lukkes
  • Opvaskemaskinen tømmes for vand og rengøres
  • Lyset slukkes
  • Affald udenfor/rundt om huset samles op

Ved lejemålets ophør:

  • Ved lejemålets ophør gennemgår udlejer huset og tjekkes om ovenstående punkter er i orden. Herefter aflevere lejer nøgle og her skal lejer betale for lejemålet, ved kontant betaling eller betaling på mobilpay.
  • Med mindre andet er aftalt, skal rengøring foretages af Asferg Forsamlingshus, som er ind holdt i lejen. Såfremt Forsamlingshuset får ekstra udgifter til oprydning  og ekstra rengøring efter lejemål, sker det for lejerens regning.
  • Dog skal borde og stole være rengjorte, lokalerne være ryddede og gulvene være fejet ved lejemålets ophør.
  • Man har erstatningspligt overfor Forsamlingshuset, hvis noget ødelægges.
  • Erstatning af ødelagte og/eller forsvundne ting betales af lejeren til dagspriser.
  • Uden forudgående aftale med udlejer, må der ikke fjernes inventar fra Asferg Forsamlingshus.
  • Husets forsikring dækker ikke lejers genstande (øl-vand-vin-gaver) i tilfælde af indbrud.